Dr.Majid Dastani PT, Bcs,Msc, DPT

فیزیوتراپیست دکتر مجید داستانی

فیزیوتراپیست دکتر مجید داستانی

Dr.Majid Dastani PT, Bcs,Msc, DPT

فارغ التحصیل فیزیوتراپی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی از اسپانیا
فلوشیپ تخصصی فیزیوتراپی مغز و اعصاب از بلژیک
فیزیوتراپیست سابق تیم های ملی کشتی و راگبی

فیزیوتراپیست سابق تیم‌ملی وزنه برداری
عضو انجمن فیزیوتراپی امریکاAPTA
عضو انجمن فیزیوتراپی ایران IPTA
فیزیوتراپیست نمونه نظام پزشکی در سال 1395

دارای مدارک توانبخشی تخصصی ستون فقرات،اسکولیوز و ضایعات نخاعی از ژاپن
دارای مدرک درمان SEITAI از ژاپن

درمان تخصصی آسیبهای ورزشی
درمام تخصصی بیماریهای ارتوپدی و مغز و اعصاب بر اساس متدهای روز دنیا
استفاده از تکنیکهای درمان دستی به ویژه ریلیز (آزادسازی)عضلانی بهترین روش درمان نقاط ماشه ای

کلینیک فیزیوتراپی تخصصی هدی: تهران،ولنجک،بالاتر از اجلاس سران،انتهای یمن،جنب شیرینی کوک،ساختمان سبز،طبقه اول واحد 3


تلگرام : dr_majid_dastani@

شبکه تلگرام:drdastaniphysio@

اینستاگرام(ویدئوهای تخصصی):dr.dastani.physio@

تماس از طریق تلگرام و واتس اپ نیز امکانپذیر می باشد

همراه ما باشید با شبکه فیزیوتراپی telegram.me/drdastaniphysio

۱۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

اگر زانو در یک حرکت خاص گیر کند و با ایجاد درد دوباره باز شده و به حالت اولیه برگردد، به این حالت قفل شدن زانو می‌گویند.



قفل شدن زانو

روی زمین چهارزانو نشسته اید و ناگهان می بینید نمی توانید بلند شوید، و یا در هنگام ورزش کردن ناگهان زانویتان را نمی توانید خم کنید. انگار گیره ای پایتان را نگه داشته و نمی گذارد آن را حرکت دهید.

 

در وضعیت عادی، زانو مانند یک لولای درب عمل می کند و اگر چیزی در لولای در بگذارید، دیگر کار نمی کند و در جای خود متوقف می شود.

 

همین طور وقتی چیزی جلوی حرکت زانو را بگیرد و آن را متوقف کند،‌ می گویند زانو قفل شده است.

 

قفل شدن زانو بیشتر به حالتی اطلاق می شود که فرد نمی تواند زانوی خم شده خود را باز کند. در این حالت فرد چند دقیقه زانو را تکان داده و بعد از آن ناگهان زانو باز می شود.

 

این وضعیت معمولا به علت پارگی های وسیع منیسک و یا وجود یک قطعه استخوانی و یا غضروفی آزاد در درون مفصل ایجاد می شود.

 

در مواجهه با چنین حالتی افراد باید به پزشک مراجعه کنند تا علت قفل شدگی مشخص شود. اگر قفل‌شدگی زانو درمان نشود، می‌تواند به مفصل آسیب برساند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۵۷
دکتر داستانی


روماتیسم ستون فقرات شبیه کمردرد است

درد ستون فقرات

بیش از نیم میلیون نفر در کشور به روماتیسم ستون فقرات مبتلا هستند و این آمار در حال رشد است. این در حالی است که بسیاری از مردم و حتی پزشکان آن را با کمردرد اشتباه می‌گیرند و بسیاری افراد با تشخیص اشتباه، درمان غلطی را دریافت می‌ کنند.

روماتیسم ستون فقرات از جمله بیماری‌ های اسکلتی محسوب می‌ شود که متاسفانه به علت شباهت علائم آن با کمردرد، معمولا از طرف مبتلایان نادیده گرفته می ‌شود. بسیاری از پزشکان و ارتوپدهای کشور نیز آشنایی کامل با این بیماری ندارند و برای درمان آن به فیزیوتراپی‌ های بلند مدت روی می‌ آورند که کارآمد نیست.

با توجه به این که بسیاری از مردم جهان و از جمله کشور ما بهکمردرد دچار هستند و آمار ابتلا در این زمینه به 80 درصد هم می ‌رسد، لذا اشتباه‌ گرفتن روماتیسم ستون فقرات با کمردرد عوارضی را به همراه دارد که می‌ تواند حتی سال ‌ها بیمار را زمین ‌گیر کند. در حالی که اگر پس از درد کمر و با توجه به علائم آن، بیمار به متخصص روماتولوژی مراجعه کند از عوارض ابتلا به این بیماری در حال شیوع، در امان خواهد بود.

بیش از نیم میلیون نفر از جمعیت کشور به روماتیسم ستون فقرات مبتلا هستند

سید مجتبی حکیم، فوق تخصص روماتولوژی و عضو انجمن روماتولوژی ایران می‌گوید:

"طبق آمارهای جهانی حدود 8/0 درصد جمعیت کشور یعنی حدود نیم میلیون نفر در ایران به روماتیسم ستون فقرات مبتلا هستند.

سن شروع این بیماری 18 تا 20 سالگی است. در این سنین علائم این بیماری شروع می‌ شود و ظهور این علائم در سنین بالای 40 سال بسیار نادر است. مردان 9 برابر زنان به این عارضه مبتلا می ‌شوند.

شیوع عامل اصلی روماتیسم ستون فقرات (آنتی ‌ژن HLA-B27) در جوامع دنیا 14 درصد است. در کشورهای اروپای شرقی این میزان بیشتر است و در ایران، در استان‌ کهگیلویه و بویراحمد و یاسوج بیشتر دیده می ‌شود. لذا ابتلا به آن در این مناطق بیشتر است.

علت ابتلا به روماتیسم ستون فقرات هنوز مشخص نیست. اما زمینه ژنتیکی در ایجاد آن تاثیر دارد، طوریکه در 90 درصد افراد مبتلا به آن، گلبول‌های سفید خون حاوی آنتی ‌ژن HLA-B27 است. البته افرادی هم دیده شده اند که این آنتی ‌ژن را داشته اند، ولی به این عارضه مبتلا نشده‌اند و برعکس افرادی هم این آنتی ‌ژن را نداشته اند و به روماتیسم ستون فقرات مبتلا شده‌اند.

این بیماری به علت تشابه آن با کمردرد، در ایران و جهان رو به افزایش است. "

روماتیسم ستون فقرات علائم شبیه کمردرد دارد

فرزانه فتاحی، رئیس انجمن روماتیسم ستون فقرات ایران می‌گوید:

درد ستون فقرات

"روماتیسم ستون فقرات، یک بیماری پیش ‌رونده و دردناک است که اصولاً ستون فقرات را درگیر می ‌کند، اما می ‌تواند مفاصل و رباط ها را نیز درگیر کند و معمولاً با دیسک کمر اشتباه گرفته می‌ شود.

شروع تدریجی خشکی و درد پشت در طول هفته ‌ها و ماه‌ ها، خشکی‌، سفتی و درد در بامداد که تدریجا در طی روز با حرکت از بین می ‌رود یا کاهش می‌ یابد، ادامه‌ داشتن ناراحتی بیش از 3 ماه، احساس بهتر شدن پس از حرکت و ورزش، و احساس بدترشدن بعد از بی تحرکی طولانی از مهم ترین نشانه‌های ابتلا به این عارضه است و بیماران باید با دیدن این علائم حتما به یک متخصص روماتولوژی مراجعه کنند.

به دلیل این که کمردرد در بین تمام ملل شایع است و علائم این بیماری نیز مانند کمردرد است، تشخیص آن در زنان، در بهترین کشورهای دنیا 9 سال طول می ‌کشد."

آگاهی مردم و پزشکان از این بیماری کم است

خانم عباسی که حدود 45 سال دارد می ‌گوید:

"20 سال به خاطر درد این بیماری، شب ها تا صبح گریه می ‌کردم و به نزد انواع پزشکان از جمله اورتوپد و فیزیوتراپ رفتم. داروهایم از آلمان برایم ارسال می ‌شد، اما هر روز بدتر از دیروز می شدم و به جایی رسیدم که هیچ داروی مسکنی بر دردهایم تاثیر نداشت. جلسات زیاد فیزیوتراپی را انجام دادم و حتی یک بار، 15 روز در بیمارستان بستری شدم. همه می ‌گفتند که دیسک کمر دارم. MRI هم نمی ‌توانستم انجام دهم و برای این کار پزشکان مجبور شدند مرا بیهوش کنند. از زمانی که نزد روماتولوژ رفتم و مشاوره ‌های انجمن روماتیسم ستون فقرات را دریافت کردم، خیلی زودی بهبود پیدا کردم و الان خوشحالم که می‌ توانم راه بروم."

یک مرد کارمند بازنشسته نظامی که 56 سال دارد می‌ گوید:

"من دیابت دارم و 12 تا 13 سال است که تحت نظر پزشک هستم و برای درمان بیماری ‌ام به پزشکان معتبر داخل و خارج کشور مراجعه کردم و آن ها تشخیص دیسک کمر دادند و حتی می‌ خواستند عمل جراحی‌ هم روی کمرم انجام دهند تا این که پس از مراجعه به روماتولوژ و آشنایی با انجمن و استفاده از مشاوره‌های انجمن، در حال حاضر وضعیت جسمانی خوبی دارم."

درمان روماتیسم ستون فقرات در مراحل ابتدایی بسیار ساده است

فتاحی، رئیس انجمن روماتیسم ستون فقرات ایران می گوید:

"با توجه به این که بیشتر افراد مبتلا، مردان جوان هستند، متاسفانه برخی از آنها برای تسکین دردهایکمر و پشت، به سمت مصرف مواد مخدر می روند، در حالی که اگر بیماری زود تشخیص داده شود، درمان آن بسیار ساده است.

این عارضه یک سیر مزمن دارد و 50 درصد درمان آن به مصرف داروهای ضد التهاب و 50 درصد بقیه به انجام مشاوره‌ هایی در زمینه نحوه زندگی و تغذیه بستگی دارد. آب ‌درمانی و انجام حرکات ورزشی تحت نظر پزشک، در بهبود آن تاثیر به سزایی دارد.

این بیماری می ‌تواند علاوه بر کمردرد و پشت‌ درد، دیگر مفاصل مانند مچ و زانو را نیز درگیر و دردناک کند و بیمار را ناتوان کند و بیماری ‌های چشمی ، پوستی، گوارشی و قلبی از دیگر عوارض ابتلا به این بیماری است که همین نکته می تواند باعث انحراف بیماران از درمان اصلی شود. "

مشاوره در بهبود این عارضه نقش اساسی دارد

توضیح پزشک درباره ستون فقرات

فتاحی ادامه می ‌دهد:

"به علت این که تعداد متخصصین روماتولوژی در کشور کم است و بیماران نیز زیاد هستند، روماتولوژها معمولا فرصت دادن مشاوره صحیح به بیمار را پیدا نمی‌ کنند، مثلا یک بیمار بود که پزشک به وی دستور ورزش ‌کردن را داده بود، اما نگفته بود چه ورزشی و چگونه باید آن را انجام دهد. لذا بیمار به ورزش کاراته روی‌ آورده و پس از چند جلسه، بیماری‌ اش بدتر شده بود. بنابراین در مشاوره، ابتدا باید بیمار را از بیماری ‌اش آگاه ‌کنیم.

مشاوره در باره اینکه بیمار باید چه بخورد، چگونه بخورد، چه موقع ‌بخورد، چگونه کار کند، چگونه راه برود و به طور خلاصه چگونه زندگی کند و چگونه بر اعصاب خود مسلط باشد و عصبی نشود، در بهبود هر چه سریع تر این بیماری اهمیت ویژه‌ای دارد.

در بین مردم ایران یک باور غلط وجود دارد و آن این است که روماتیسم از رطوبت به وجود می ‌آید. بنابراین بیماران روماتیسمی از آب می‌ ترسند که این فکر غلط است."

منبع:تبیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۱۱
دکتر داستانی

گانگلیون ( کیست )


عقاید ضد و نقیضی در مورد منشاء گانگلیونها وجود دارند , برخی از دانشمندان معتقدند که گانگلیونها در اثر روندی تحلیلی به وجود می آیند. سایر دانشمندان اعتقاد دارند که گانگلیونها تومور های خوش خیم غلاف تاندونی یا کپسول مفصلی هستند. دیواره کیست از بافت فیبرو تشکیل می شود و فاقد هر گونه پوشش اندوتلیال است.دیواره کیست در برخی از نقاط به کپسول مفصلی یا غلاف تاندونی متصل می شود , ولی هیچ گونه ارتباطی بین حفره مفصل یا غلاف تاندونی و درون کیست وجود ندارد. معمولا کیست تک حفره ای و حاوی مایعی شفاف و چسبنده است



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۵۶
دکتر داستانی


 

پولیومیلیت Poliomyelitis یا فلج اطفال نوعی بیماری ویروسی است که در آن ویروس موجب آسیب تعدادی از سلول های نخاع شده و بدنبال آن تعدادی از عضلات اندام های بیمار فلج میشوند. این بیماری با انجام واکسیناسیون تا حد زیادی در دنیا ریشه کن شده است ولی در بعضی کشورها مانند پاکستان و افغانستان همچنان وجود دارد.

بیماری فلج اطفال

 

ویروس این بیماری از راه دستگاه گوارش وارد بدن بیمار میشود و سپس بعد از اینکه خود را در گلوی بیمار تکثیر کرد به جریان خون وی وارد شده و پس از وارد شدن به نخاع تعدادی از سلول های آن را از بین برده و در نتیجه انتقال پیام های عصبی مغز به اندام مختل میشود.

 

بیماری در 95 درصد موارد خود را فقط بصورت تب نشان داده و خودبخود و بدون برجای گذاشتن هیچ عارضه ای خوب میشود. در یک درصد مبتلایان به این ویروس، بیماری ابتدا بصورت تب است. تب بیمار بعد از چند روز خوب میشود و سپس بیمار برای چند روز دیگر دچار درد و اسپاسم شدید عضلات بدن میشود. بعد از گذشت چند روز دیگر عضلات اندام ها (بیشتر اندام تحتانی) دچار فلج شل میشوند.

بعضی از این عضلات فلج شده میتوانند بعد از چند ماه بهبودی نسبی پیدا کرده و قدرت خود را تا حدی بدست آورند ولی بعضی دیگر برای همیشه ضعیف یا فلج باقی میمانند. سیر بهبودی بعد از دو سال متوقف شده و بیماری وضعیت ثابتی به خود میگیرد.

 

بسیاری از بیماران در سابقه خود ذکر میکنند که " وقتی بچه بودم مریض شدم و تب کردم. برای من آمپول پنی سیلین زدند و من فلج شدم" .

البته تب بیمار بر اثر ابتلا به ویروس فلج اطفال بوده و خود بیماری موجب فلج اندام های بچه شده است ولی نشان داده شده است که تزریقات عضلانی و فعالیت زیاد بدنی در هنگام ابتلا به این بیماری میتواند احتمال بروز فلجی را بیشتر کند.

 

بندرت بعد از واکسیناسیون با واکسنی که از ویروس زند ضعیف شده تهیه شده ممکن است فرد واکسینه شده دچار بیماری فعال شده و فلج شود ( یک نفر در هر 2.5 میلیون نفر)

 

تغییر شکل اندام ها در بیماری فلج اطفال

 

مشکل اصلی بیماران مبتلا به پولیومیلیت یا فلج اطفال آسیب سلول های نخاع آنان است و بدنبال آن عضلاتی که بوسیله آن سلول ها تحریک میشوند دیگر کار نکرده و فلج میشوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۱:۳۵
دکتر داستانی




درمان های دستی به نوعی روش درمانی برروی عضلات، تاندون ها،رباط ها و مفاصل با استفاده از دست گفته می شود.



درمان های دستی (مانوال تراپی ) در فیزیوتراپی چیست ؟

شفاآنلاین :درمان های دستی به نوعی روش درمانی برروی عضلات، تاندون ها،رباط ها و مفاصل با استفاده از دست گفته می شود. لمس بیمار، مهمترین اصل در این شیوه از  درمان به حساب می آید و دلیل خوبی هم دارد. بیماران معمولا  نسبت به درمان های دستی وقتی که با تمرین و آموزش توامان باشد، پاسخ مثبتی می دهند. این کار باعث بهبودی سریع تر بیماران و صرف هزینه ی بسیار کمتری می شود


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۱:۵۶
دکتر داستانی


درد مچ پا

 

پیچ خوردگی داخلی مچ پا

 

به آسیب دیدگی لیگامان مثلثی شکل ( دلتویید )‌ مچ پا ، پیچ خوردگی داخلی مچ پا گفته می شود و به دنبال پیچش پا به سمت داخل و یا چرخش خارجی پا اتفاق می افتد . صدمه لیگامان دلتویید معمولاً نسبت به پیچ خوردگی خارجی مچ پا ، آسیب جدی تری به حساب می آید . در بیشتر اوقات ، این نوع آسیب دیدگی با صدمه به لیگامانهای خارجی یا صدمه به استخوان نازک نی همراه است .


انواع پیچ خوردگی یا دررفتگی مچ پا :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۰:۳۸
دکتر داستانی


 بسیاری از بیماران در زمان مراجعه به کلینیکهای فیزیوتراپی این سوال را مطرح میکنند که آیا فیزیوتراپی یک درمان هست یا در نقش یک آرامبخش و مسکن؟


در پاسخ باید گفت در فیزیوتراپی هردوی این درمانها به طور کامل در نظر گرفته شده است و فیزیوتراپیست با توجه به هدف نهایی درمان در بیماران با طیف بسیار وسیع (مانند ارتوپدی،مغز و اعصاب،زنان و زایمان،قلب و عروق ،آسیبهای ورزشی و...) که از کاهش درد و التهاب تا افزایش کارایی و استقلال بیمار متفاوت هست ،روش درمان را تعیین می کند و با استفاده از ابزارهای گسترده فیزیکی  و روشهای آموزش دیده شده کاملا تخصصی شامل استفاده علمی از تجهیزات الکتروتراپی، تمرین درمانی، درمانهای دستی،آب درمانی و سایر موارد (که با توجه به گستردگی در حیطه این مطلب نمیگنجد)سعی در رسیدن به هدف نهایی مینماید.


به عنوان مثال زمانیکه بیماری با درد حاد ناحیه ای مانند کمر  به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه می کند، تراپیست در ابتدا ارزیابی لازم را انجام داده و پس از مشخص نمودن مشکل اصلی بیمار و علت واقعی درد و ناکارآمدی ، برنامه مد نظر را تعیین میکند که این برنامه میتواند در ابتدا با استفاده از تجهیزات الکتروتراپی و روشهای آزاد سازی بافت نرم و اعصاب و مفاصل مانند موبیلیزاسیون و ماساژ درمانی و ... سعی در کاهش درد بیمار در جلسات ابتدایی جهت جلب اعتماد بیمار و ایجاد فضای مناسب جهت رفع مشکل اصلی مینماید و پس از آن درمان علت اصلی درد را که اصولا درمانی بلند مدت است و میتواند شامل ؛


آموزش تمرینات اصلاح کننده ساختار بدن(تقویتی-اصلاحی-کمکی و...)


 استفاده از تکنیکهای گسترده دستی(ماساژ-موبیلیزاسیون-تکنیکهای انرژی عضلانی-منیپولیشن و....)


 آموزش بیمار جهت تغییر شرایط کار و زندگی


آموزشهای لازم به اطرافیان بیمار 


تجویز وسایل کمکی و ...


باشد را در نظر گرفته و به سمت آن حرکت میکند.


لذا در پایان میتوان نتیجه گیری کرد که علی رغم باور عمومی که فیزیوتراپی شامل برق گذاشتن تنها و درمان علائمی چون درد به عنوان تسکین دهنده هست باوری 100% اشتباه بوده و حیطه ی فیزیوتراپی چه در زمینه بیماریهایی که در دایره درمان آن قرار میگیرند و چه در روشهای استفاده شده بسیار گسترده و وسیع می باشد.

در نوشته های بعدی سعی در توضیح بیشتر در این زمینه خواهد شد.


فیزیوتراپیست دکتر مجید داستانی


شبکه عمومی فیزیوتراپی ایران

@physiolife

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۰:۱۶
دکتر داستانی


♦️با توجه به سوالات همراهان گرامی پیرامون نحوه ورود به رشته ی فیزیوتراپی و مقاطع تحصیلی توضیحی مختصر در این رابطه در ادامه این پیام خواهیم داشت


پذیرش در دانشگاه 


نحوه ی ورود به رشته ی فیزیوتراپی مانند سایر رشته ها از طریق کنکور سراسری می باشد و تعداد پذیرش در سالهای مختلف بین 200 تا 400 نفر متفاوت است.با توجه به عدم وجود رشته ی فیزیوتراپی در دانشگاه آزاد اسلامی ، جهت قبول شدن احتیاج به رتبه ای بین 500 تا 2000 (که با توجه به سهمیه های مناطق و ....متفاوت است) می باشد.


مقاطع‌ تحصیلی‌ و گرایش‌های‌ رشته‌ فیزیوتراپی‌ :


 


دارای‌ سه‌ مقطع‌ تحصیلی‌ کارشناسی‌ پیوسته‌، کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ و دکتری‌ (تحقیقاتی) در ایران است‌.

در مقطع‌ کارشناسی‌ دارای‌ گرایش‌ نمی‌باشد. مدت‌ تحصیل‌ در دوره‌ کارشناسی‌ ۴ سال‌ و دوره‌ کارشناسی‌ ارشد ۲ سال‌ می‌باشد.


در طی سالیان اخیر با توجه به عدم بالینی بودن مقاطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترای تحقیقاتی و عدم رفع نیازهای بالینی فیزیوتراپیستها ، در کشورهای پیشرفته دنیا با توجه به  نیاز شدید  به تخصصی شدن علوم پزشکی ، مقطعی تحت عنوان دکترای حرفه ای فیزیوتراپی اضافه شده است که بر خلاف ارشد و دکترای تحقیقاتی ، بسیار میتواند در زمینه درمان کمک کننده باشد.در ایران نیز سالیان متمادی تلاش برای پذیرش این مقطع انجام شده است که تاکنون تحقق نیافته ؛لذا با توجه به نیاز فیزیوتراپیستهای کشور امکان ادامه این مقطع تحصیلی در کلیه کشورهای همسایه مانند پاکستان! افغانستان! کشورهای عربی و کشورهای اروپایی و امریکایی به صورت حضوری و در دانشگاههایی مانند علوم پزشکی اسپانیا،دانشگاههای امریکایی(در صورت پذیرش مقطع لیسانس تحصیل شده در ایران از سوی انجمن ارزیابی مدارک امریکا) به صورت غیر حضوری  فراهم شده است.


 


امکان‌ ادامه‌ تحصیل‌ در رشته‌های‌ همجوار:

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۰:۱۲
دکتر داستانی


کمردرد بعد از انزال، اگرچه علت کمردرد در اغلب موارد به دلیل کشیدگی عضله، آرتریت، گوژپشتی یا فتق دیسک بین مهره هاست، اما علت های دیگر نیز در ایجاد این درد نقش دارد که برای بسیاری از افراد ناشناخته است.

پیشگیری از کمر درد بعد از انزال

سعی کنید برای روابط جنسی حتما مکانی که انتخاب میکنید نرم و راحت باشد. حتی المکان از یک بالش کوچک زیر کمر استفاده کنید و در فاصله زمانی کوتاه جای خود را با همسرتان عوض کنید تا به مدت طولاتی در یک حالت نباشید و حتما و تاکید میکنم حتما بعد از نزدیکی ادرار باید تخلیه شود. بهتر هست که زوجین دوش آب گرم بگیرند.


ماساژ کمر حین نزدیکی هم میتواند برای درمان کمر درد بعد از انزال بسیار مفید باشد چون در آن حین بدن گرم و فشار خون بالاست و ماساژ میتواند بسیار موثر تر از سایر مواقع باشد. علاوه بر اینکه میتواند میل و انرژی شما رو برای ادامه نزدیکی بیشتر هم بکند. از همسر خود بخواهید که این کار را برای شما انجام بدهد. بعد از نزدیکی از کیسه آبگرم هم میتوانید زیر کمرتان استفاده کنید.

ورزش را فراموش نکنید. حداقل روزی یک ساعت ورزشهای دورانی و چرخش کمر میتواند کمک بسیاری به درمان ضعف عضلات کمر کند و عضلاتتان نرم باشد تا ناگهان بعد از یک هفته دچار یک فشار زیاد نشود.

از انجایی که جوانان در این مقطع از زندگی تمایل شدید به لذت بردن از همدیگر را دارند در بیشتر مواقع بدون لباس باهم آمیزش میکنند و این باعث عرق کردن بدن شده و زمینه کمر درد های طاقت فرسا را فراهم می کند لذا برای رفع کمر درد بعد از انزال توصیه می شود:

* در زمان آمیزش از در اوردن لباس خودداری نمایید.

* در صورت آمیزش بدون لباس در زمان انزال روی خود را با پتو بپوشانید.

* از نزدیکی دوبار یا چند بار در روز بپرهیزید.

* در صورت تکرار برای نزدیکی حتما بین دو نزدیکی حمام کنید. این عمل باعث خواهد شد که دچار سوزش و درد کمری نشوند.




شبکه عمومی فیزیوتراپی ایران

@physiolife

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۰:۰۷
دکتر داستانی


روماتیسم مفصلی یا Rheumatoid arthritis یک بیماری است که موجب التهاب، درد و تورم مفاصل بدن می شود. این بیماری معمولا مزمن بوده و در دراز مدت می تواند موجب تخریب مفصل شود. از هر صد نفر یک نفر در طول عمرش به نوعی به این بیماری مبتلا می شود. روماتیسم مفصلی می تواند زمینه خانوادگی داشته باشد.


♦️نشانه‌های رماتیسم مفصلی


بیماری شروع آهسته یا ناگهانی دارد و با علائم درد، تورم، گرمی، محدودیت حرکت و خشکی صبحگاهی مفاصل همراه است. درد مفاصل با استراحت و بی‌حرکتی تشدید شده و به مرور زمان در طی روز و با کار کردن و فعالیت آرام تسکین پیدا می‌کند.


التهاب مفصل به مرور زمان باعث تخریب غضروف مفصلی و ساییدگی استخوان و به دنبال آن تغییر شکل مفصل می‌شود.


در بیماری آرتریت، بیشتر مفاصل‌‌ انگشتان و کف دست‌، مچ‌ دست‌، آرنج‌ دست، پا، مچ‌ پا و گاهی اوقات مهره‌های گردنی درگیر می‌شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۰:۰۴
دکتر داستانی