کلینیک فیزیوتراپی تخصصی هدی (ولنجک)

فیزیوتراپیست دکتر مجید داستانی

فیزیوتراپیست دکتر مجید داستانی

کلینیک فیزیوتراپی تخصصی هدی (ولنجک)

فارغ التحصیل فیزیوتراپی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی از اسپانیا
فیزیوتراپیست سابق تیم های ملی کشتی و راگبی

فیزیوتراپیست کنونی تیم‌ملی وزنه برداری
عضو انجمن فیزیوتراپی امریکاAPTA
عضو انجمن فیزیوتراپی ایران IPTA
فیزیوتراپیست نمونه نظام پزشکی در سال 1395

دارای مدارک توانبخشی تخصصی ستون فقرات،اسکولیوز و ضایعات نخاعی از ژاپن
دارای مدرک درمان SEITAI از ژاپن

درمان تخصصی آسیبهای ورزشی
درمام تخصصی بیماریهای ارتوپدی و مغز و اعصاب بر اساس متدهای روز دنیا
استفاده از تکنیکهای درمان دستی به ویژه ریلیز (آزادسازی)عضلانی بهترین روش درمان نقاط ماشه ای

کلینیک فیزیوتراپی تخصصی هدی: تهران،ولنجک،بالاتر از اجلاس سران،انتهای یمن،جنب شیرینی کوک،ساختمان سبز،طبقه اول واحد 3
021-26800915-26800905 09120394936
09033306777

تلگرام : dr_majid_dastani@

شبکه تلگرام:drdastaniphysio@

اینستاگرام(ویدئوهای تخصصی):dr.dastani.physio@

تماس از طریق تلگرام و واتس اپ نیز امکانپذیر می باشد

همراه ما باشید با شبکه فیزیوتراپی telegram.me/drdastaniphysio
**پذیرش بیمار در منزل در محدوده غرب و شمال غرب و شمال (زعفرانیه،تجریش،الهیه و...) تهران به صورت محدود انجام می پذیرد

پرخوری چه خطراتی برای سلامت کودکان دارد

شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸ ق.ظ

این اختلال باعث چاقی کودکتان می شود که این مشکل باعث نمایان شدن برخی از بیماری ها در افراد چاق می باشد. در ذیل به آن ها اشاره می نماییم:

 

۱- آسم

 

۲- دیابت

 

۳- بیماری های قلبی و عروقی

 

۴- آپنه خواب

 

۵- بالا رفتن فشار خون

 

۶- کلسترول بالا

 

۷- درد در عضلات و همچنین مفاصل

 

۸- دچار افسردگی شدید

 

۹- پدیدار شدن اختلالات گوارشی

 

۱۰- برخی از سرطان ها

 

بررسی نشانه های پرخوری در کودکان:

 

اشتیاق شدید به خوردن غذا از نشانه های بارز در اختلال پرخوری کودکان می باشد. دیگر نشانه های این اختلال عبارتند از:

 

۱- مرتب غذا خوردن در طول روز

 

۲- خوردن مقدار زیادی غذا به طور مرتب

 

۳- داشتن احساس استرس و یا تنش

 

۴- مخفی یا انبار نمودن غذاها جهت پنهانی خوردن آن ها

 

۵- نداشتن توانایی در کنترل وزن بدن

 

۶- ناتوانی در کنترل گرسنگی

 

۷- داشتن احساس انزجار ، ناراحتی و یا گناه بعد از پرخوری نمودن

 

۸- پس از خوردن غذا احساس رضایت ندارد

روش های پیشگیری از پرخوری در کودکان

 

پرخوری کردن اگر به عادت تبدیل شود، می ‌تواند سلامت جسمی کودک را به‌ خطر بیندازد. داشتن اضافه وزن در دوران کودکی ریسک مبتلا شدن به بیماری های زیادی را در پی خواهد داشت. بنابراین در پرخوری نمودن کودکان، پیشگیری بر درمان مقدم است. اگر نمی‌خواهید کودکتان دچار اختلال پرخوری شود، باید قبل از هر کاری اطلاعات خود را در خصوص میزان انرژی و همچنین مواد مغذی مورد نیاز فرزندتان بر طبق جنس، سن و فعالیت بدنی او تکمیل نمایید.

 

در ادامه به مواردی اشاره می نماییم تا با استفاده از آن ها بتوانید پرخوری در کودکتان را پیشگیری نمایید.

 

۱- مدیریت نمودن استرس در کودکان:

 

اگر به کودک خود در کنترل استرس کمک نمایید، می توانید تا حد زیادی جلوی پرخوری او را بگیرید. کودک خود را تشویق کنید تا ورزش های آرامش بخش مثل مدیتیشن ، نفس عمیق و یوگا را انجام دهد.

 

۲- پیروی از برنامه غذایی مشخص:

 

به کودک خود صبحانه ای کامل دهید تا بتواند اشتهایش را در طول روز مهار نموده و انرژی لازم را جهت سوخت و ساز آن داشته باشد. سپس بعد از صبحانه باید به فکر ۲ وعده بسیار متعادل برای ناهار و شام باشید، در بین این وعده ها می توانید برای کودک خود میان وعده هایی مناسب که برای او مفید باشد را در نظر بگیرید. کودک خود را را به عادت از این برنامه غذایی متعهد نموده و اجازه ندهید وعده ای از قلم بیفتد.

 

۳- ورزش کردن:

 

ورزش کردن روشی عالی برای کنترل پرخوری می باشد که با این روش علاوه بر کاهش وزن کودکتان، می توانید در بهبود خلق و خوی او تاثیر بگذارید و استرس او را کاهش دهید. ورزش نمودن کمک می نماید تا فرزندتان بتواند بر پرخوری های احساسی غلبه نماید.

 

۵- جلوگیری از رژیم های سخت:

 

هنگامی که کودکتان از یک برنامه غذایی بسیار محدود شده استفاده می نماید، در طول زمان میلش به خوردن غذا بیشتر شده و تمایل به پرخوری پیدا می کند. فرزندتان را از گرفتن چنین رژیم هایی منع نموده و تشویقش نمایید تا متعادل غذا بخورد.

http://mehrbrainclinic.com.

 

 

                                 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی