Dr.Majid Dastani PT, Bcs,Msc, DPT

فیزیوتراپیست دکتر مجید داستانی

فیزیوتراپیست دکتر مجید داستانی

Dr.Majid Dastani PT, Bcs,Msc, DPT

فارغ التحصیل فیزیوتراپی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی از اسپانیا
فلوشیپ تخصصی فیزیوتراپی مغز و اعصاب از بلژیک
فیزیوتراپیست سابق تیم های ملی کشتی و راگبی

فیزیوتراپیست سابق تیم‌ملی وزنه برداری
عضو انجمن فیزیوتراپی امریکاAPTA
عضو انجمن فیزیوتراپی ایران IPTA
فیزیوتراپیست نمونه نظام پزشکی در سال 1395

دارای مدارک توانبخشی تخصصی ستون فقرات،اسکولیوز و ضایعات نخاعی از ژاپن
دارای مدرک درمان SEITAI از ژاپن

درمان تخصصی آسیبهای ورزشی
درمام تخصصی بیماریهای ارتوپدی و مغز و اعصاب بر اساس متدهای روز دنیا
استفاده از تکنیکهای درمان دستی به ویژه ریلیز (آزادسازی)عضلانی بهترین روش درمان نقاط ماشه ای

کلینیک فیزیوتراپی تخصصی هدی: تهران،ولنجک،بالاتر از اجلاس سران،انتهای یمن،جنب شیرینی کوک،ساختمان سبز،طبقه اول واحد 3


تلگرام : dr_majid_dastani@

شبکه تلگرام:drdastaniphysio@

اینستاگرام(ویدئوهای تخصصی):dr.dastani.physio@

تماس از طریق تلگرام و واتس اپ نیز امکانپذیر می باشد

همراه ما باشید با شبکه فیزیوتراپی telegram.me/drdastaniphysio

اختلال اضطرابی منتشر

شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۲۱ ق.ظ

اختلال اضطرابی منتشر

 

اگر کودک شما نگرانی های فراوان و غیر قابل ‌کنترلی در موارد بسیاری از موضوعات مانند تنش ‌های خانوادگی، ارتباط با همسالان، فجایع طبیعی مانند زلزله، مسائل تحصیلی و دارد و علائم آن شامل بی ‌قراری، بی‌ خوابی، کاهش تمرکز و همچنین تحریک ‌پذیری است یعنی مبتلا به اختلال اضطرابی منتشر گردیده.

اختلال اضطراب اجتماعی

 

طبق گفته های بهترین روانپزشک کودک این اختلال شامل ترس و نگرانی شدید کودکان از حضور در موقعیت‌ های مختلف اجتماعی می باشد. کودک از تماس گرفتن ، شروع مکالمه با دوستان، غذا خوردن در جمع، پاسخ دادن به معلمان و دوری می نماید. معمولا این کودکان آرام صحبت می ‌کنند ، به چشم‌ های دیگران نگاه نمی ‌کنند و از ارتباط با همسالان نیز پرهیز می‌ نمایند.

اختلال اضطراب جدایی

 

کودکان به ‌طور طبیعی در سن ۱۸ ماهگی تا ۳ سالگی در صورت جدایی از مادر خود نگران و مضطرب می‌ شوند. اگر اضطراب جدایی از مادر طولانی مدت باشد، یعنی کودک از رفتن به مهد کودک یا مدرسه خودداری نماید و یا علائمی مانند ترس شدید، حالت تهوع و استفراغ صبحگاهی، تعریق، تپش قلب وداشته باشد، جز این اختلالات اضطرابی در کودکان محسوب می‌ شود.

بررسی چند دلیل اختلال اضطرابی کودکان

 

دلیل اختلالات اضطرابی می ‌تواند ژنتیکی و یا عوامل محیطی و رفتاری باشد. در ادامه به برخی از این مواد اشاره می‌ نماییم:

 

۱برخی از اختلالات اضطرابی ، ژنتیکی می باشند و از والدین به فرزندانشان به ارث می ‌رسد.

 

۲- والدین نگران، نقش بسیار مهمی در ایجاد شخصیت نگران و مضطرب کودکانشان خواهند داشت. عوامل رفتاری این والدین از آن ها به کودک خود می‌ رسد و طبیعی است که یک مادر یا پدر نگران، در رویارویی با اتفاقات روزمره و همراه با رفتارهای توام با اضطراب واکنش نشان می ‌دهند، به فرزندانی که ناظر هستند نیز می ‌آموزند در ارتباطات با محرک‌ ها واکنشی مشابه آن ها را داشته باشند.

 

۳- حمایت نمودن زیاد از کودک می ‌تواند جز علل شکل ‌گیری شخصیتی نگران گردد.

 

۴- جدا شدن والدین به خصوص اگر با تنش همراه باشد، باعث ایجاد نگرانی ‌های زیادی در کودک خواهد شد و حس عدم امنیت را در آینده القا می‌ نماید که در شخصیت او تاثیرگذار خواهد بود.

 

۵- مرگ والدین یا یکی از آن ها برای کودک بسیار آسیب ‌زا می باشد ، که هرچه سن کودک پایین ‌تر باشد و سال‌ های بیشتری را با نبود والدین بگذراند، آسیب بیشتری خواهد دید. این کودکان حس عدم امنیت را تجربه می‌ نمایند و در اضطراب دائم به سر می ‌برند.

 

۶- پدر و مادرانی که به اندازه کافی به فرزند خود محبت نمی کنند و در بروز احساسات سرد هستند باعث می ‌شوند فرزندان دچار دلبستگی نا ایمن شده و زمینه‌ ساز شخصیت استرسی در کودکان می شوند، زیرا کودک همیشه حس بی ‌پناهی دارد.

 

۷- رفتارهای غیرقابل ‌پیش‌بینی والدین مخصوصا در خصوص تشویق و تنبیه خواهد توانست زمینه‌ ساز اضطراب گردد. آنچه که حس امنیت و آرامش به کودک می ‌دهد ، ثبات در رفتار والدین است. کودک باید بداند رفتارهای درست همیشه تشویق در پی دارد و با رفتار نادرست تنبیه می‌ شود.

 

۸- برنامه به شدت پر مشغله، اگر کودکتان باید مرتبا از یک فعالیت به فعالیتی دیگر منتقل گردد، امکان دارد دچار استرس شود مخصوصا اگر کودکتان نیاز به استراحت داشته باشد.

 

۹- فشار خود سرانه ، برخی از کودکان امکان دارد اضطراب را زمانی حس نماید که می ‌خواهند در مدرسه بهتر عمل کنند. آن‌ ها معمولا می ‌خواهند مانند کودکان دیگر باشند و یا حتی شبیه آن ‌ها رفتار نمایند. این نوع فشار خودسرانه به خصوص در کودکانی رایج می باشد که از اشتباه نمودن و اینکه خوب نباشند خواهند ترسید.

 

۱۰- دریافت خبرهای ناگوار از اخبار رسانه‌ ها، سرخط خبرهای روزنامه ‌ها و تصاویر تلویزیون درمورد حوادث ناگوار طبیعی ، تروریسم، تصاویر خشونت آمیز و ناراحت ‌کننده معمولا در کودکان ایجاد اضطراب می نماید. زمانی که کودک چنین اخباری را می ‌بیند و یا می‌ شنود از این خواهد ترسید که چنین حادثه ‌ای برای او و افرادی که دوست دارد بیافتد.

 

۱۱- مطالعه یک کتاب و یا مشاهده فیلم ترسناک، داستان ‌های علمی تخیلی امکان دارد در کودکان ایجاد اختلالات اضطرابی در کودکان نماید. کودکان عموماً تحت تأثیر ترس، خشونت، صحنه‌ های دردناک فیلم و یا داستان ها قرار می ‌گیرند. در صورتی که بعضی از کودکان احتمال دارد نسبت به بقیه همسالان خود حساس ‌تر باشند. پس بهتر است که محتوای این رسانه‌ ها را تا حد ممکن از دسترسی کودکان دور نگه دارید. توصیه دیگر این است که فیلم ‌ها، داستان ‌ها و یا بازی ‌های رایانه ‌ای مناسبی برای سن کودک خود انتخاب نموده و بر محتوای آن‌ ها نظارت داشته باشید که دارای صحنه‌ های وحشتناک و نامناسب برای کودکتان نباشد. برای مراجعه به بهترین کلینیک روانشناسی کودکان با ما تماس بگیرید.

 

http://mehrbrainclinic.com.

 

 

                                 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی