Dr.Majid Dastani PT, Bcs,Msc, DPT

فیزیوتراپیست دکتر مجید داستانی

فیزیوتراپیست دکتر مجید داستانی

Dr.Majid Dastani PT, Bcs,Msc, DPT

فارغ التحصیل فیزیوتراپی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی از اسپانیا
فلوشیپ تخصصی فیزیوتراپی مغز و اعصاب از بلژیک
فیزیوتراپیست سابق تیم های ملی کشتی و راگبی

فیزیوتراپیست سابق تیم‌ملی وزنه برداری
عضو انجمن فیزیوتراپی امریکاAPTA
عضو انجمن فیزیوتراپی ایران IPTA
فیزیوتراپیست نمونه نظام پزشکی در سال 1395

دارای مدارک توانبخشی تخصصی ستون فقرات،اسکولیوز و ضایعات نخاعی از ژاپن
دارای مدرک درمان SEITAI از ژاپن

درمان تخصصی آسیبهای ورزشی
درمام تخصصی بیماریهای ارتوپدی و مغز و اعصاب بر اساس متدهای روز دنیا
استفاده از تکنیکهای درمان دستی به ویژه ریلیز (آزادسازی)عضلانی بهترین روش درمان نقاط ماشه ای

کلینیک فیزیوتراپی تخصصی هدی: تهران،ولنجک،بالاتر از اجلاس سران،انتهای یمن،جنب شیرینی کوک،ساختمان سبز،طبقه اول واحد 3


تلگرام : dr_majid_dastani@

شبکه تلگرام:drdastaniphysio@

اینستاگرام(ویدئوهای تخصصی):dr.dastani.physio@

تماس از طریق تلگرام و واتس اپ نیز امکانپذیر می باشد

همراه ما باشید با شبکه فیزیوتراپی telegram.me/drdastaniphysio

کمر درد شدید

سه شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۷، ۰۹:۳۴ ق.ظ

کمر درد دومین بیماری شایعی است که سالانه میلون‌ها نفر را به آن مبتلا می شوند. در زندگی ماشینی امروزی که فعالیت‌های  کاری روزانه با وضعیت بدی انجام می شود  تغذیه ناسالم ، وضعیت های نادرست نشستن و ایسنادن و عدم انجام فعالیت‌های ورزشی مناسب میانگین سنی ابتلا کمر درد را به سنین جوانی نزدیک تر می نمایند .

با توجه به اینکه درمان کمردرد یک دوره زمانی طولانی را به خود اختصاص می دهد و بیمار نیازمند استراحت و کاهش فعالیت‌های کاری می باشد این بیماری مشکلات اقتصادی زیادی را برای بیمار و جامعه ایجاد می نماید. علاوه بر مشکلات موجود زمانی که علت ایجاد کمر درد دیسک کمر شناخته میشود بیمار ممکن است پس از یک دوره استراحت،دارو برای درمان کمر درد ،فیزیوتراپی کمردرد وآب درمانی و تحمل هزینه های درمان نهایتا کاندید انجام عمل باز جراحی کمر شود .

انجام عمل جراحی هزینه هایی را برای بیمار به همراه دارد که میتواند با طولانی شدن زمان بستری در بیمارستان یا استفاده از لوازم مربوط به جراحی دیسک این هزینه ها افزایش یابد.

وجود دوره نقاهت نسبتا طولانی با در نظر گرفتن زمانی که باید سپری شود تا بیمار بتواند فعالیت‌های کاری اش را برای کسب درآمد شروع نماید می تواند بار اقتصادی زیادی را برای بیمار و خانواده اش بهمراه داشته باشد.

پیشرفت‌های علم پزشکی در زمینه درمان بیماری ها یی که نیاز به جراحی دارند مقوله جدیدی را بعنوان جراحی های مداخله ای یا عمل‌های کم تهاجم مطرح کرده که هدف آن درمان علت ایجاد بیماری بدون نباز به برش جراحی با  دستکاری کمتر بافت‌های طبیعی بدن و کاهش میزان دوره بستری و نقاهت  پس از عمل می باشد. در این نوع از عمل جراحی بیمار به سرعت فعالیت‌های طبیعی روزانه را شروع می نماید و با کمترین محدودیت به محیط کار بر می گردد.

40
سال قبل پزشکان به فکر راهی بودند تا بتوانند بدون برش پوست مقداری از ماده داخل دیسک را خارج کنند و با کاهش فشار داخلی دیسک بیرون زدگی دیسک را اصلاح نمایند .تلاش‌های آنها منجر به ساخت دستگاه‌هایی شد که بصورت لوله ظریفی با بی حسی به داخل دیسک هدایت می شد و مقداری از دیسک با یک میکروموتور خرد شده و از بدن خارج می گردید. پیشرفت‌های بیشتر روش‌هایی را مطرح کرد که با استفاده از وسایل ظریف تر آسیب بافت دیسک را به حداقل برسانند .

استفاده از لیزر در تخلیه بسته دیسک  گام موثری در این زمینه بود که با استقبال زیادی رویرو شد .پیشرفت‌های اخیر در این زمینه بر اساس تزریق ترکیب داروهایی به داخل دیسک می باشد که با تغییر ساختار داخل دیسک سبب جمع شدن دیسک و اصلاح بیرون زدگی آن شوند. این روش‌ها آسیب بسیار کمی را برای دیسک به همراه دارند و انجام آنها نیاز به استفاده از وسیله خاصی ندارد و هزینه انجام آنها نسبت به روش‌های قبلی پایین تر است. تزریق دیسکوژل روش جدید و موثردر این نوع درمان میباشد که در بسیاری از موارد فتق دیسک میتواند مفید باشد . ازون درمانی دیسک یا تزریق ازون به قسمت داخل دیسک روشی ساده موثر و کم هزینه است که در حال حاضر پر طرفدار ترین روش در درمان بسته فتق دیسک کمر می باشد. با توجه با تاثیر ازون در ترمیم بافت‌های آسیب دیده استفاده از آن اثرات مثبتی را در طولانی مدت هم برای بیمار بهمراه دارد.

بیمارانی که تحت عمل بسته دیسک قرار می گیرند نیاز به بستری شدن ندارند و عمل آنها بصورت سرپایی است و هزینه های مربوط به انجام عمل و بیمارستان نسبت به جراحی باز بسیار کمتر می باشد. این بیماران پس از یک دوره کوتاه 7 تا ده روزه با رعایت دستورات خاصی به محل کار بر می گردند و فعالیت اقتصادی خود را شروع می کننند.
روش‌های بسته در 70 تا 80 درصد بیماران مبتلا به بیماری دیسک قابل انجام است و بیماران میتوانند با مراجعه با کلینیکهای  طب فیزیکی  و درد از این درمان‌های کم هزینه و موثر بهره مند شوند.



 



                                 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی