کلینیک فیزیوتراپی تخصصی هدی (ولنجک)

فیزیوتراپیست دکتر مجید داستانی

فیزیوتراپیست دکتر مجید داستانی

کلینیک فیزیوتراپی تخصصی هدی (ولنجک)

فارغ التحصیل فیزیوتراپی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی از اسپانیا
فیزیوتراپیست سابق تیم های ملی کشتی و راگبی

فیزیوتراپیست کنونی تیم‌ملی وزنه برداری
عضو انجمن فیزیوتراپی امریکاAPTA
عضو انجمن فیزیوتراپی ایران IPTA
فیزیوتراپیست نمونه نظام پزشکی در سال 1395

دارای مدارک توانبخشی تخصصی ستون فقرات،اسکولیوز و ضایعات نخاعی از ژاپن
دارای مدرک درمان SEITAI از ژاپن

درمان تخصصی آسیبهای ورزشی
درمام تخصصی بیماریهای ارتوپدی و مغز و اعصاب بر اساس متدهای روز دنیا
استفاده از تکنیکهای درمان دستی به ویژه ریلیز (آزادسازی)عضلانی بهترین روش درمان نقاط ماشه ای

کلینیک فیزیوتراپی تخصصی هدی: تهران،ولنجک،بالاتر از اجلاس سران،انتهای یمن،جنب شیرینی کوک،ساختمان سبز،طبقه اول واحد 3
021-26800915-26800905 09120394936
09033306777

تلگرام : dr_majid_dastani@

شبکه تلگرام:drdastaniphysio@

اینستاگرام(ویدئوهای تخصصی):dr.dastani.physio@

تماس از طریق تلگرام و واتس اپ نیز امکانپذیر می باشد

همراه ما باشید با شبکه فیزیوتراپی telegram.me/drdastaniphysio
**پذیرش بیمار در منزل در محدوده غرب و شمال غرب و شمال (زعفرانیه،تجریش،الهیه و...) تهران به صورت محدود انجام می پذیرد

درمان کایروپراکتیک زانودرد

سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۳۳ ب.ظ




زانودرد یکی از مشکلات رو به رشد در جامعه است و به همین دلیل روز به روز تعداد مراجعات افراد با مشکل زانودرد به کلینیک‌ها بیشتر می‌شود. بیشترین مشکلات مربوط به "فرسایش" و استئوآرتریت می‌باشند. همچنین، مشکلاتی چون آرتروز زانو قابل درمان نبوده ولی می‌توان با استفاده از روش‌های درمانی منحصر به‌فرد ما، علائم ناشی از این عارضه‌ها را کاهش داده و یا جلوی پیشرفت آن‌ها را گرفت. درمان‌های دستی و کایروپراکتیک نیز برای درمان زانودرد و دیگر مشکلات مربوط به زانو بسیار موثرند.

 

درمان کایروپراکتیک زانودرد

 

اکثر عوارض مربوط به زانو به‌ خوبی در برابر روش‌های محافظه‌کارانه (کم‌خطرتر) چون درمان‌های دستی توسط متخصص کایروپراکتیک پاسخ نشان می‌دهند و نیازی به عمل جراحی نخواهد بود. معمولا روش‌های درمانی مورد استفاده برای هر بیمار شخصی‌سازی‌شده و بسته به نیازها و شرایط او تغییر داده می‌شوند. بنابراین روش درمانی مناسب برای یک نفر، لزوما برای افراد دیگر مناسب نخواهد بود.

 

مرحله‌ی اول: کاهش التهاب در مفصل و کاهش درد

 

·         دوری از عوامل تشدیدکننده‌ی عارضه، استفاده از وسایل حمایتی و باندهای ورزشی

·         استفاده از یخ برای کاهش التهاب، اسپاسم عضلانی و درد

·         بهبودی بافت‌های نرم: لیزردرمانی، اولتراسوند و روش‌های درمانی تداخلی

 

مرحله‌ی دوم: طبیعی کردن عملکرد مفصل

 

    منیپولاسیون و تکنیک‌های تحرک‌بخشی مخصوص در روش‌های کایروپراکتیک باهدف افزایش تحرک، بهبود عملکرد و کاهش درد بر روی مناطق دچار محدودیت در زانو و مفاصل مجاور انجام می‌شوند. روش‌های درمانی کایروپراکتیک که بر روی زانو انجام می‌شوند معمولا شامل چندین تکنیک بوده که هر کدام برای رفع علل خاصی از زانودرد طراحی ‌شده‌اند. روش‌های کایروپراکتیک برای زانودرد شامل موارد زیر می‌باشند:

 

      تنظیم کایروپراکتیک: زانو و مفاصل ستون فقرات شما و بافت‌های اطراف آن‌ها به ‌آرامی، با ملایمت و تحت کنترل کامل در محل خود تنظیم می‌شوند تا تحرک و عملکرد بهتری داشته باشند.

 

      رهاسازی میوفاشیال (MFR): زانودرد ممکن است در اثر عضلات سفت شده در پاها، محدوده‌ی لگن و پایین کمر ایجاد شده باشد. رهاسازی میوفاشیال با کار کردن بر روی عضلات و بافت‌های بین آن‌ها باعث شل شدن این بافت‌ها و عملکرد مناسب آن‌ها می‌شود. همانند ماساژ، رهاسازی میوفاشیال یک روش دقیق‌تر و عمیق‌تر برای رهایی از درد و بازگرداندن تحرک به بافت‌ها می‌باشد.

      تکنیک رهاسازی فعال (ART): این یک روش درمانی بسیار دقیق و هدفمند بوده که بر روی مناطق خاصی از عضلات و دیگر بافت‌های نرم انجام شده و باعث رهاسازی بافت اسکار و بهبود عملکرد عضلانی می‌شود. این روش برای بازیابی تحرک مینیسک که یکی دیگر از علل ایجاد زانودرد است نیز موثر می‌باشد.

 

        ماساژ عمیق بافت نرم، درمان تریگر پوینت یا نقاط ماشه‌ای و مالش متقاطع نیز پس‌ازآنجام درمان‌های دستی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

مرحله‌ی سوم: برنامه‌ی تمرینات توان‌بخشی

 

در زمان مناسب، ورزش‌هایی برای بهبود قدرت، استقامت و ثبات  برای شما تجویز می‌شود. همچنین بر روی تعادل بدن و درک شما از موقعیت مفاصل کار می‌شود. این کار به شما کمک می‌کند تا به فعالیت‌های عادی خود بازگردید و احتمال ایجاد آسیب‌های بیشتر را کاهش می‌دهد. توان‌بخشی شامل تمرینات کششی و برخی ورزش‌های مخصوص بوده که می‌توانید آن‌ها را در خانه و یا در محل کار خود انجام دهید.






                                 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی