Dr.Majid Dastani PT, Bcs,Msc, DPT

فیزیوتراپیست دکتر مجید داستانی

فیزیوتراپیست دکتر مجید داستانی

Dr.Majid Dastani PT, Bcs,Msc, DPT

فارغ التحصیل فیزیوتراپی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی از اسپانیا
فلوشیپ تخصصی فیزیوتراپی مغز و اعصاب از بلژیک
فیزیوتراپیست سابق تیم های ملی کشتی و راگبی

فیزیوتراپیست سابق تیم‌ملی وزنه برداری
عضو انجمن فیزیوتراپی امریکاAPTA
عضو انجمن فیزیوتراپی ایران IPTA
فیزیوتراپیست نمونه نظام پزشکی در سال 1395

دارای مدارک توانبخشی تخصصی ستون فقرات،اسکولیوز و ضایعات نخاعی از ژاپن
دارای مدرک درمان SEITAI از ژاپن

درمان تخصصی آسیبهای ورزشی
درمام تخصصی بیماریهای ارتوپدی و مغز و اعصاب بر اساس متدهای روز دنیا
استفاده از تکنیکهای درمان دستی به ویژه ریلیز (آزادسازی)عضلانی بهترین روش درمان نقاط ماشه ای

کلینیک فیزیوتراپی تخصصی هدی: تهران،ولنجک،بالاتر از اجلاس سران،انتهای یمن،جنب شیرینی کوک،ساختمان سبز،طبقه اول واحد 3


تلگرام : dr_majid_dastani@

شبکه تلگرام:drdastaniphysio@

اینستاگرام(ویدئوهای تخصصی):dr.dastani.physio@

تماس از طریق تلگرام و واتس اپ نیز امکانپذیر می باشد

همراه ما باشید با شبکه فیزیوتراپی telegram.me/drdastaniphysio

درمان دیسک کمر در بارداری

شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۰۹:۴۱ ق.ظ

Image result for ‫کمر درد بارداری‬‎


وضعیتی است که در آن قسمت مرکزی دیسک به دیواره‌ی دیسک فشار وارد می‌کند (یا حتی آن را پاره کرده و بیرون تراوش می‌کند) و به کانال نخاعی وارد می‌شود. وارد شدن دیسک به کانال نخاعی موجب فشار به طناب نخاعی و شاخه‌های عصبی می‌شود.

 

این حالت معمولا بر اثر پارگی در تارهای فیبروزی در دیواره‌ی دیسک ( به نام آنولوس فیبروز) ایجاد می‌شود. درون این دیواره‌ی محکم ماده‌ی نرم و ژله مانندی وجود دارد (به نام نوکلئوس پولپوس) که در نتیجه‌ی فشار به دیسک و پاره شدن دیواره‌ی دیسک، بیرون می‌زند و وارد کانال نخاعی می‌شود.

بالا رفتن سن و وارد شدن آسیب به کمر (فشار یا ضربه‌ی شدید) موجب می‌شوند که فرد مستعد بروز این مشکل باشد.بیرون‌زدگی دیسک در اغلب موارد در قسمت پایینی ستون فقرات و بیش از همه بین مهره‌های چهارم و پنجم، و بین مهره‌ی پنجم و استخوان خاجی ایجاد می‌شود.

 

علائم و نشانه ها

 

یکی از علل شایع درد کمر و درد پا بیرون‌زدگی یا پارگی دیسک کمر است. علائم دیسک کمر می‌تواند دردی مبهم و یا تیز و تیرکشنده، اسپاسم عضلانی یا گرفتگی عضلات، درد سیاتیک و اختلال در عملکرد پاها باشد. جالب است بدانید که بیرون‌زدگی دیسک کمر، همیشه هم موجب بروز علائم نمی شود.

برخی از افراد بعد از گرفتن عکس رادیوگرافی از کمر خود برای تشخیص مشکلات دیگر، متوجه می‌شوند که به بیرون‌زدگی دیسک مبتلا هستند در حالی که هیچ علائمی نداشته‌ا ند.

 

درمان دیسک کمر در خانم های باردار

 

درد مفصل کمر در خانمها در دوران بارداری به دلیل وزن اضافی که روی ستون مهره ها ولگن ایجاد میشود رایج است خانمهای مبتلابه بیرون زدگی دیسک در دوران بارداری با افزایش درد در ناحیه تحتانی مفصل کمر مواجه میشوند و به درمان های بیشتری نیاز دارند ایجاد وزن اضافی روی ستون مهره ها در دوران بارداری باعث تشدید بیرون زدگی دیسک کمر میشود و ایجاد درد می کند. درمان دیسک کمر در بارداری برای خانم های باردار مبتلا به بیرون زدگی دیسک کمر به میزان شدت عارضه و مرحله باردرای بستگی دارد. خانم های باردار در دوران بارداری باید حالت صحیح بدن خود را حفظ کنند و از انجام تمرینات و حرکاتی که باعث ایجاد فشار روی ستون مهره ها میشود جلوگیری کنند. علاوه بر این خانم ها باید از کفش های راحتی استفاده کنند و روی تشک های محکم وبه طرفین بخوابند و فعالیت های سبک ایروبیکی انجام دهند و از بلند کردن اشیاءسنگین خودداری کنند. پزشک متخصص بیهوشی باید قبل از تزریق هرگونه بی حس کننده یا تزریق درنواحی اپیدورال به شرایط کودک در رحم مادر توجه کند. با رعایت این نکات از بروز بیماری بیرون زدگی دیسک کمر بارداری می توان پیشگیری کرد.بیماری دیسک کمر نسبتا شایع است اما با پیشرفت های علمی روز افزون با درمان های بدون جراحی در اکثر موارد بیمار بهبود پیدا می کند می تواند به فعالیت های عادی خود بازگردد. تحقیقات انجام شده نشان دهنده تاثیر یا عدم تاثیر غذا بر درمان دیسک کمر نیستند



 



                                 

.

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی