Dr.Majid Dastani PT, Bcs,Msc, DPT

فیزیوتراپیست دکتر مجید داستانی

فیزیوتراپیست دکتر مجید داستانی

Dr.Majid Dastani PT, Bcs,Msc, DPT

فارغ التحصیل فیزیوتراپی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی از اسپانیا
فلوشیپ تخصصی فیزیوتراپی مغز و اعصاب از بلژیک
فیزیوتراپیست سابق تیم های ملی کشتی و راگبی

فیزیوتراپیست سابق تیم‌ملی وزنه برداری
عضو انجمن فیزیوتراپی امریکاAPTA
عضو انجمن فیزیوتراپی ایران IPTA
فیزیوتراپیست نمونه نظام پزشکی در سال 1395

دارای مدارک توانبخشی تخصصی ستون فقرات،اسکولیوز و ضایعات نخاعی از ژاپن
دارای مدرک درمان SEITAI از ژاپن

درمان تخصصی آسیبهای ورزشی
درمام تخصصی بیماریهای ارتوپدی و مغز و اعصاب بر اساس متدهای روز دنیا
استفاده از تکنیکهای درمان دستی به ویژه ریلیز (آزادسازی)عضلانی بهترین روش درمان نقاط ماشه ای

کلینیک فیزیوتراپی تخصصی هدی: تهران،ولنجک،بالاتر از اجلاس سران،انتهای یمن،جنب شیرینی کوک،ساختمان سبز،طبقه اول واحد 3


تلگرام : dr_majid_dastani@

شبکه تلگرام:drdastaniphysio@

اینستاگرام(ویدئوهای تخصصی):dr.dastani.physio@

تماس از طریق تلگرام و واتس اپ نیز امکانپذیر می باشد

همراه ما باشید با شبکه فیزیوتراپی telegram.me/drdastaniphysio

مزایای لیزر درمانی

چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۴۶ ب.ظ

اغلب مردم با دید تردید به لیزر می نگرند و گاهی حتی انرا با اشعه رادیواکتیو مقایسه می کنند در حالی که لیزر های استفاده شده در فرایند های طب فیزیکی  و توانبخشی بسیار ایمن و بدون خطر می باشند  و تنها خطر آن  برای چشم در نگاه مستقیم به پروب لیزر می باشد که به همین جهت برای بیماران در حین انجام لیزردرمانی عینک مخصوص داده می شود و یا از انها خواهش می شود چشمان خود را ببندند. 

 

فواید استفاده از لیزر خصوصا لیزر های پر توان به حدی است که استفاده از ان جواب دهی بیماران را به شکل شگرفی افزایش داده است.

 

مزایای لیزر درمانی

 

کاهش درد و التهاب بدون عوارض جانبی

لیزر تراپی با کمک فرایندی به‌نام فتوبایومدولاسیون انجام می‌شود. در طی این فرایند فوتون‌ها وارد بافت شده و با سیتوکروم c در میتوکندریا ارتباط برقرار می‌کنند. این تعامل باعث شکل‌گیری زنجیره بیولوژیکی می‌شود که منتهی به افزایش متابولیسم سلولی و کاهش درد و التهاب می‌گردد. لیزر درمانی برخلاف داروها می‌تواند بدون عوارض جانبی نامطلوب موجب کاهش درد ‌شود. نکته مهم دیگری که باید خاطرنشان کرد این است که طبق اظهارات بیماران لیزر درمانی موجب تسکین طولانی‌مدت درد می‌شود. با وجود این‌که بسته به شدت بیماری ممکن است تعداد درمان‌های مورد نیاز متقاوت باشند اما بسیاری از بیماران اغلب بعد از تنها ۲ جلسه لیزر تراپی می‌توانند تسکین طولانی درد را در خود احساس کنند.

 

آیا در بیماری‌های حاد و مزمن قابل استفاده است؟

در موارد حاد اگر لیزردرمانی شانه وکتف بلافاصله بعد از آسیب (بدون خونریزی) صورت گیرد تاثیر ویژه‌ای خواهد داشت. هرچه التهاب سریع‌تر کاهش یابد طبعا شروع فرایند بهبود نیز بهتر خواهد بود. در آسیب‌های حاد، لیزرتراپی کمک می کند تا بدن سریع‌تر به عملکرد طبیعی خود بازگردد. در دردهای مزمن، لیزردرمانی اغلب جهت تسکین دردها و التهاب پایدار بکار می‌رود. در چنین شرایطی پزشکان جهت کاهش سریع التهاب در بیماران مبتلا به درد مزمن از لیزر پرتوان استفاده می‌کنند. از آن‌جایی که لیزرهای پر توان به پزشکان کمک می کنند تا درحالی که دوزهای درمانی مرتبط را ارائه می‌دهند ‌بتوانند منطقه وسیع‌تری را درمان کنند نتیجه مثبتی دردرمان بیماری‌های مزمن دارد.

 

برای هر شرایط درمان‌های لیزری خاص وجود دارد

 

لیزرهایی که دارای محدوده قدرت بیشتری هستند گزینه‌های درمانی مختلفی ارائه می‌دهند. لیزری که می‌تواند از ۰٫۵ تا ۲۵ وات تنظیم شده و عمل کند این امکان را برای پزشکان فراهم می‌کند تا به‌ آرامی و آهسته و یا با حداکثر توان انرژی درمان را انجام دهند. از طرفی در دسترس بودن سرهای مختلف لیزری که درمان‌های متعددی را انجام می‌دهند برای پزشکان مزایای کاربردی زیادی دارد. به‌عنوان مثال برخی از لیزرها مجهز به ۵ سر درمانی هستند که هر کدام برای تسهیل درمان خاصی طراحی شده‌اند. به‌عنوان مثال درمان زائده‌های استخوانی معمولا از طریق روش درمانی بدون تماس انجام می‌شود. اما با این وجود در درمان ساختارهای بافت عمیق مانند همسترینگ روش ماساژ لمسی با توپ کمک شایانی به کاهش انعکاس و پراکندگی کرده و با جابه‌جایی مایعات اضافی امکان نفوذ عمیق‌تر را فراهم می‌کند. سرهای لیزر که در اندازه‌های مختلف طراحی شده‌اند در کنترل درمان‌هایی که نیاز به دقت و ظرافت کاری دارند بسیار مفید هستند.

 

درمان‌ها حس خوبی دارند

 

یکی از رایج‌ترین سوالات مرتبط با لیزردرمانی این است که در طول لیزردرمانی چه احساسی به بیماران دست می‌دهد؟ پاسخ این سوال به نوع لیزری که استفاده می‌شود بستگی دارد. برخی از بیماران معمولا کمی هیجان دارند، برخی هیچ حس خاصی ندارند و برخی احساس گرمای ملایم و آرامش‌بخشی را می‌کنند. بسیاری از بیمارانی که تحت درمان با لیزرهای کم‌توان هستند خصوصا در لیزر‌ماساژ که با کمک سرهای حاوی توپ ماساژ انجام می‌شوند معمولا از درمان خود لذت می‌برند. طبق اظهارات بسیاری از بیمارانی که با لیزرهای پرتوان درمان شده‌اند این نوع لیزر موجب کاهش شدید درد می‌شود. کاربرد لیزرهای پرتوان تاثیر ویژه‌ای در درمان دردهای مزمن دارد.

 

درمان‌ها سریع انجام می شوند

 

جلسات درمان با لیزرهای کم‌توان با سرعت انجام می‌شوند و معمولا ۵ تا ۱۰ دقیقه بیشترطول نمی‌کشد. البته زمان درمان به سایز، عمق و شدت شرایط تحت درمان بستگی دارد. لیزرهای پرتوان قادرند میزان انرژی بیشتری را در فاصله زمانی کم به بدن انتقال دهند درنتیجه در لیزرهای پرتوان دوزهای درمانی خیلی سریع دریافت می‌شود.




 



                                 



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی