Dr.Majid Dastani PT, Bcs,Msc, DPT

فیزیوتراپیست دکتر مجید داستانی

فیزیوتراپیست دکتر مجید داستانی

Dr.Majid Dastani PT, Bcs,Msc, DPT

فارغ التحصیل فیزیوتراپی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی از اسپانیا
فلوشیپ تخصصی فیزیوتراپی مغز و اعصاب از بلژیک
فیزیوتراپیست سابق تیم های ملی کشتی و راگبی

فیزیوتراپیست سابق تیم‌ملی وزنه برداری
عضو انجمن فیزیوتراپی امریکاAPTA
عضو انجمن فیزیوتراپی ایران IPTA
فیزیوتراپیست نمونه نظام پزشکی در سال 1395

دارای مدارک توانبخشی تخصصی ستون فقرات،اسکولیوز و ضایعات نخاعی از ژاپن
دارای مدرک درمان SEITAI از ژاپن

درمان تخصصی آسیبهای ورزشی
درمام تخصصی بیماریهای ارتوپدی و مغز و اعصاب بر اساس متدهای روز دنیا
استفاده از تکنیکهای درمان دستی به ویژه ریلیز (آزادسازی)عضلانی بهترین روش درمان نقاط ماشه ای

کلینیک فیزیوتراپی تخصصی هدی: تهران،ولنجک،بالاتر از اجلاس سران،انتهای یمن،جنب شیرینی کوک،ساختمان سبز،طبقه اول واحد 3


تلگرام : dr_majid_dastani@

شبکه تلگرام:drdastaniphysio@

اینستاگرام(ویدئوهای تخصصی):dr.dastani.physio@

تماس از طریق تلگرام و واتس اپ نیز امکانپذیر می باشد

همراه ما باشید با شبکه فیزیوتراپی telegram.me/drdastaniphysio

بادکش درمانی فیزیوتراپی 5(دکتر مجید داستانی)

يكشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۱۴ ب.ظ

اتوی بادکش

اتوی بادکش به نام غلتاندن بادکش نیز شناخته می شود و زیر شاخه بادکش گذاری سریع است. هنگامی که پس از چندین بار بادکش گذاری به روش سریع بادکش داغ شد، بادکش را سروته کنید و ناحیه را با آن ماساژ دهید. مراقب دمای بادکش باشید. اگر زیاد داغ باشد، ممکن است باعث سوختگی شود و دمای کم نیز تأثیری ندارد.

بادکش گذاری طولانی

روش بادکش گذاری طولانی، روش نشاندن بادکش نیز نام دارد. در این روش، بادکش پس از قرار گرفتن روی پوست برای مدتی باقی می ماند. این روش معموا ترین روش بالینی است. از تین روش در اصل در شرایطی مثل سرمای آسیب رسان، آسیب های اندام های داخلی، بیماری های مزمن و اختلال در قسمت های موضعی عمیق تر استفاده می شود. از این روش می توان پس از روش بادکش گذ اری متحرک استفاده کرد.

بادکش متحرک

به این روش، بادکش لغزان، یا لیز خوردن بادکش نیز می گویند که معمولا" برای نواحی وسیع یا بافت ماهیچه ای حجیم و صاف و یا در امتداد کانال انرژی به کار می رود. در روش بادکش متحرک معمولا" از بادکش های شیشه ای استفاده می شود. مراقب باشید لبه دهانه بادکش زبر نباشد. روش: ابتدا مقدار مناسبی از روغن جهت تسهیل حرکت بادکش روی پوست بریزید. پس از روش بادکش گذاری با آتش، بادکش را روی ناحیه قرار دهید. سپس بادکش را در امتداد کانال های انرژی بدن و یا نواحی عدم تعادل موضعی بکشید. توجه: از ایجاد خلأ بسیار شدید بپرهیزید. برای حرکت دادن بادکش از نیروی یکسان استفاده کنید تا بادکش نیفتد.

بادکش گذاری متحرک در مناطق مختلف بدن باید به گونه ای متفاوت انجام گیرد. برای مثال، در بادکش گذاری روی کمر و قسمت تحتانی آن باید از نیروی عمودی بالا به پایین استفاده کرد و برای سینه و ناحیه فوقانی معده باید از حرکت موازی چپ به راست استفاده شود. در قسمت شکم و شانه ها باید از حرکت دورانی بادکش و برای دست ها و پاها از حرکت عقب و جلو در امتداد محور طولی آن ها استفاده کرد.

سه روش بادکش گذاری متجرک وجود دارد:

1-    مکش خفیف با کشیدن سریع که 3 تا 4 میلیمتر از پوست درون بادکش قرار می گیرد و بادکش با سرعت 60 سانتیمتر بر ثانبه کشیده می شود تا زمانی که رنگ پوست قرمز شود. برای تکمیل پروسه درمانی، این روش را روزانه یک بار به مدت 3 تا 5 دقیقه، طی 10 روز انجم دهید.

2-    مکش قوی و کشیدن سریع که 7 تا 8 میلیمتر از پوست وارد بادکش شده، بادکش را با سرعت 30 سانتیمتر بر ثانیه می کشیم تا رنگ پوست ارغوانی شود. این کار را روزانه 3 تا 5 دقیقه و به مدت 10 روز انجام دهید.

3-    مکش قوی و کشیدن آرام: با مکشی که باعث ورود 8 میلیمتر از پوست به داخل بادکش می شود، بادکش را با سرعت 2 تا 3 سانتیمتر بر ثانیه بکشید تا رنگ پوست ارغوانی شود. این کار را هر روز 3 تا 5 دقیقه در یک دوره 10 روزه انجام دهید. این روش باعث بیشترین تحریک عضلات می شود و برطرف کننده سرما، رطوبت، مواد سمی اندام های داخلی و کانال های انرژی می شود.

بادکش گذاری دوار

بادکش گذاری دوار همانند بادکش گذاری لغزان است؛ هر چند این روش به نیروی بیشتر و تحریک قوی تری نیاز دارد. روش: پس از بادکش گذاری به وسیله آتش، بادکش را با دست بگیرید و آن را با حرکت دورانی به سمت چپ و راست بچرخانید. توجه: این کار را به آرامی و با حرکت دورانی ثابت و یکسان با زاویه مناسب انجام دهید. زاویه خیلی زیاد ممکن است برای بیمار قابل تحمل نباشد و زاویه کم نیز نتیجه خوبی در بر ندارد. این روش را می توان همراه با بادکش گذاری متحرک انجام داد. استفاده از مقداری روغن جهت تسهیل حرکت می تواند درد را در این روش کاهش دهد.

بادکش گذاری همراه با طب سوزنی

بادکش گذاری همراه با طب سوزنی: روش ترکیبی متکی به سوزن و تثبیت اثرات درمانی توسط بادکش است.

توجه: از سوزن هایی با دسته بلند استفاده نشود، زیرا باعث برخورد آن با سطح داخلی بادکش و فرو رفتن زیاد از حد آن می شود. هرگز از این روش در پشت و سینه استفاده نکنید. در این روش، شخص باید مراقب باشد که سوزن گیر نکند و یا نشکند.








                                 



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی