Dr.Majid Dastani PT, Bcs,Msc, DPT

فیزیوتراپیست دکتر مجید داستانی

فیزیوتراپیست دکتر مجید داستانی

Dr.Majid Dastani PT, Bcs,Msc, DPT

فارغ التحصیل فیزیوتراپی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی از اسپانیا
فلوشیپ تخصصی فیزیوتراپی مغز و اعصاب از بلژیک
فیزیوتراپیست سابق تیم های ملی کشتی و راگبی

فیزیوتراپیست سابق تیم‌ملی وزنه برداری
عضو انجمن فیزیوتراپی امریکاAPTA
عضو انجمن فیزیوتراپی ایران IPTA
فیزیوتراپیست نمونه نظام پزشکی در سال 1395

دارای مدارک توانبخشی تخصصی ستون فقرات،اسکولیوز و ضایعات نخاعی از ژاپن
دارای مدرک درمان SEITAI از ژاپن

درمان تخصصی آسیبهای ورزشی
درمام تخصصی بیماریهای ارتوپدی و مغز و اعصاب بر اساس متدهای روز دنیا
استفاده از تکنیکهای درمان دستی به ویژه ریلیز (آزادسازی)عضلانی بهترین روش درمان نقاط ماشه ای

کلینیک فیزیوتراپی تخصصی هدی: تهران،ولنجک،بالاتر از اجلاس سران،انتهای یمن،جنب شیرینی کوک،ساختمان سبز،طبقه اول واحد 3


تلگرام : dr_majid_dastani@

شبکه تلگرام:drdastaniphysio@

اینستاگرام(ویدئوهای تخصصی):dr.dastani.physio@

تماس از طریق تلگرام و واتس اپ نیز امکانپذیر می باشد

همراه ما باشید با شبکه فیزیوتراپی telegram.me/drdastaniphysio

کمر درد 2

پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲ ب.ظ

کمردرد   LBP

پارت دوم

عوامل خطر عامل خطر چیزی است که باعث افزایش احتمال بوجود آمدن یک بیماری می شود. برای مثال، چاقی باعث افزایش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 باشد. از این رو، چاقی برای بیماری دیابت نوع 2 یک عامل خطر است. عوامل زیر احتمال بروز بیماری کمر درد را افزایش می دهند: 🔹 شغلی با استرس روانی زیاد 🔹بارداری-کمر درد بارداری بسیار شایع است 🔹 سبک زندگی کم تحرک 🔹سن- پیرمردان نسبت به جوانان و کودکان بیشتر در معرض کمر درد هستند 🔹اضطراب 🔹افسردگی 🔹 جنسیت- کمر درد در بین زنان شایع تر از مردان است 🔹 چاقی 🔹 مصرف دخانیات 🔹ورزش های سنگین (مخصوصا اگر به درستی انجام نشوند) 🔹کار فیزیکی سنگین 🔎تشخیص اغلب پزشکان و فیزیوتراپیست ها عموما پس از انجام معاینه و صحبت با بیمار می توانند کمر درد را تشخیص دهند. در اغلب موارد به عکس برداری نیازی نیست. در صورتی که دکتر و یا بیمار در مورد بروز آسیب به کمر مشکوک باشند، آزمایش توصیه می شود. همچنین، در صورتی که دکتر شک دارد که آیا کمردرد دلیلی اساسی دارد یا اگر کمر درد برای مدتی طولانی ادامه پیدا کرد، به آزمایشات بیشتری نیاز است. ⚪️ عکس برداری با اشعه ایکس: هم طرازی استخوان ها را نشان می دهد و همچنین مشخص می کند که آیا استخوان های بیمار شکسته یا به آرتریت مبتلا شده است یا خیر. عکس برداری با اشعه ایکس برای تشخیص مشکلات عضلات، طناب نخاعی، عصب ها یا دیسک ها خیلی مناسب نیست. ️ ام ار آی یا سی تی اسکن: این آزمایشات تصویر برداری برای مشاهده فتق دیسک یا مشکلات دیگر تاندون ها، عصب ها، رباط ها، عروق خونی، عصلات و استخوان ها مناسب است ⚪️ اسکن استخوان: از آزمایش اسکن استخوان برای تشخیص تومور استخوانی و شکستگی های فشاری ناشی از پوکی استخوان استفاده می شوند. در این روش یک ماده رادیواکتیوی به رگ تزریق بیمار تزریق می شود. این ماده در استخوان ها جمع می شود و به پزشک کمک می کند تا با کمک یک دوربین مخصوص مشکلات استخوان را تشخیص دهد. 🔘روش های تشخیصی دیگر (اختصاصا توسط فیزیوتراپیست و استئوپاتست) 🔶درمان دستی:فرد متخصص فیزیوتراپی با لمس و بررسی بصری تشخیص می دهد. درمان دستی به عنوان یک روش مستقیم شناخته شده است و تمرکز شدیدی بر تنظیمات مفاصل ستون فقرات دارد. اغلب متخصصان مجرب همچنین می خواهند نتایج آزمایشات تصویربرداری و همچنین آزمایشات خون و ادرار را نیز مشاهده کنند. 🔶استئوپاتی: در این روش با لمس و بررسی بصری تشخیص صورت می گیرد. این روش شامل کشیدگی،فشار یا روش های غیرمستقیم و لمس مفاصل و عضلات می شود. 


🍀درمان صرفنظر از علت بیرون زدگی دیسک می توان با تجویز مناسب اقدام به درمان دیسک کمر و دیسک گردن با فیزیوتراپی گردن و ورزش گردن و کمر نمود.در اغلب انواع کمر درد، بیماری بدون نیاز به کمک دکتر به خودی خود بهبود پیدا می کند و تنها به توجه و درمان خانگی نیاز دارد. درد معمولا با داروهای مسکن بازاری کنترل می شود. استراحت کردن نیز در درمان کمر درد موثر است، اما عموما نباید بیش از چند روز طول بکشد. استراحت بیش از حد در واقع نتیجه عکس دارد. دیسک در دوران جوانی (زیر 30 سالگی) عمدتاً از ماده ژلاتینی تشکیل می‌شود، اما با بالا رفتن سن، بخشی از این ماده ژلاتینی از بین می‌رود و دیسک صاف‌تر می‌شود و از میزان انعطاف‌پذیری آن کاسته می‌گردد و در نتیجه راحت‌تر آسیب می‌بیند. این بخش مرکزی در بعضی موارد از میان شکاف ایجاد شده در بخش محیطی لاستیکی به بیرون رانده می‌شود و عارضه برجستگی دیسک یا پارگی آن رخ می‌دهد. رایج‌ترین محل بروز پارگی و بیرون زدگی دیسک، گردن (مهره‌های گردنی) و کمر (مهره‌های کمری) است. دیسک‌های کمر در نتیجه فرسایش تدریجی یا صدمه و ضربه دیدن آسیب می‌بینند. امروز با روش های نوین درمانی می تواند اقدام به درمان دیسک کمر برای درمان بدون نیاز به جراحی نمود. (در قسمت های بعد توضیح داده می شود) عموما کمر درد به دو شکل است: 🔺 کمر درد شدید: کمر درد به صورت ناگهانی ظاهر می شود و حداکثر به مدت سه ماه باقی می ماند 🔺 کمر درد مزمن: کمر درد به صورت تدریجی و در یک دوره طولانی مدت بوجود می آید و بیش از سه ماه طول می کشد و مشکلات طولانی مدتی را بوجود می آورد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۳۰
دکتر داستانی

فیزیوتراپی

کمر درد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی